امیر

سلام

امیر

سلام

تصاویری که ایمان را به انسان باز می‌گرداند

با دیدن این عکسها مطمئن باشید که اگر امیدتان را به انسانیت از دست داده اید دوباره آن را به دست می‌آورید.
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان - جنگ، کودتا، شکنجه، داعش، کشتار، سر بریدن و ... کلماتی هستند که این روزها همه ی اخبار را از خود پر کرده اند. شاید به این فکر کنید که دیگر امیدی به بشریت نیست، ولی لحظه ای صبر کنید و این عکس ها را نگاه کنید.

نه واقعا چه برسر بشر آمده!؟ با وجود این همه اخبار منفی در رسانه از کشت و کشتار وجنگ شاید دیگر امیدی به ذره ای انسانیت از این موجود دوپا نمانده باشد. ولی با دیدن این عکس ها مطمئن باشید که اگر امیدتان را به انسانیت از دست داده اید دوباره آن را به دست می آورید.



تصاویری که ایمان را به انسان باز می‌گرداند
 
افسری که مردی را از خودکشی منصرف کرده بود ۸ سال بعد از دستان همان مرد که حالا تشکیل خانواده داده بود و پدر دو فرزند شده بود جایزه ای به پاس این عمل انسانی در یافت می کند.



 تصاویری که ایمان را به انسان باز می‌گرداند

گارسون پاکستانی که در تایم استراحت خود به بی خانمانی که نمی تواند از دستان خود استفاده کند، غذا می دهد.



تصاویری که ایمان را به انسان باز می‌گرداند
 
پسربچه ی شجاعی که جان خود را به خطر انداخته تا جان این بچه آهو را از سیل نجات دهد.



تصاویری که ایمان را به انسان باز می‌گرداند

مردی که کفش پای خود را به دخترک بی خانمانی می دهد.



تصاویری که ایمان را به انسان باز می‌گرداند
 
یکی از کارمندان "وندیز" وقتی می بیند که پیرمردی که با واکر راه می رود نمی تواند از زیر باران خود را خارج کند یکی از چترهای رستوران را بر می دارد و پیرمرد را تا سر پناهی همراهی می کند.



تصاویری که ایمان را به انسان باز می‌گرداند
 
در حین یکی از تظاهرات های برزیل فرمانده ی نیروهای ضد شورش فریاد میزند که "تورو خدا شلوغش نکنید، امروز تولدمه" ، در مدت زمان کوتاهی بعد از این گروهی از تظاهرات کننده ها با کیک تولد او را سورپرایز می کنند!



تصاویری که ایمان را به انسان باز می‌گرداند 

هر روز عصر این مرد سگ مریض خود را به دریاچه ی نزدیک محل زندگی خود می برد چون آب باعث می شود تا درد سگ آرام شود.



تصاویری که ایمان را به انسان باز می‌گرداند 

این آرایشگر هر روز یکشنبه در روز تعطیل خود به خیابان ها می رود و موهای بی خانمان ها به صورت رایگان اصلاح می کند.



تصاویری که ایمان را به انسان باز می‌گرداند 

 این دو جوان جان خود را به خطر انداخته اند تا جان یک بره را که در حال غرق شدن در آبهای طوفانی است را نجات دهند.



تصاویری که ایمان را به انسان باز می‌گرداند 

مرغ دریایی در دریاچه یخ زده گرفتار شده بود که این مرد با شنا در آبهای سرد این دریاچه جان آن را نجات داد.



تصاویری که ایمان را به انسان باز می‌گرداند 

و در نهایت این دو جوان که در روز کریسمس اینگونه بی خانمان ها را شاد می کنند.

منبع: ساعت 24

اردوغان تا چه حد پیرو سیاست‌های آتاتورک است؟ نیویورکر: آتاتورک در مقابل اردوغان/ جدال بی‌پایان ترکیه


نیویورکر در گزارشی به مقایسه سیاست‌های آتاتورک و رجب طیب اردوغان پرداخت.
 وب‌سایت "نیویورکر" در مطلبی نوشت: جمهوری ترکیه پس از تاسیس در سال 1923 تاکنون، 5 کودتای نظامی را تجربه کرده است. وقایع روز جمعه و مخالفت نظامیان با رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – و حزب عدالت و توسعه وی، ششمین تلاش برای کودتا بوده است. طبق قانون اساسی ترکیه، قوانین این کشور سکولار است. با این حال، بیش از 95 درصد جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند. ترکیه همچنین در روزگاری یک امپراتوری مسلمان بوده است. ارتش ترکیه اغلب به عنوان یک دیوار دفاعی در برابر خطراتی که این کشور و قانون اساسی‌اش -- که مصطفی کمال آتاتورک پایه ریزی کرد -- را تهدید می‌کرد، خدمت کرده است. آگاهی از تنش‌ها میان سکولاریزم و بنیادگرایی مذهبی برای درک بهتر مسائل ترکیه ضروری است.

در ترکیه، آخرین کودتای نظامی انجام شده – در سال 1997 -- را به عنوان "کودتا با نامه" می‌شناسند. مقامات ارتش ترکیه نامه‌ای نوشتند که فرآیندی را آغاز کرد و به استعفای نجم‌الدین اربکان -- نخست وزیر اسلام‌گرای ترکیه – انجامید. در پی این استعفا، دولت ائتلافی وی نیز منحل شد. "چویک بیر" – یکی از ژنرال‌هایی که طراحی این کودتا را بر عهده داشت – اقدامات خود را با بیان استعاره‌ای که هر پدر و مادری می‌تواند آن را درک کند توضیح داد. وی گفت: "در ترکیه، یک ازدواج بین اسلام و دموکراسی صورت گرفته است. حاصل این ازدواج، سکولاریزم است. حال، گاهی اوقات این فرزند بیمار می‌شود. نیروهای مسلح ترکیه نقش پزشکی را ایفا می‌کنند که وی را درمان می‌کند. اما میزان دخالت پزشک، به سطح بیماری این فرزند بستگی دارد."

پس از سال 1997، ترکیه به سرعت به سکولاریزم روی آورد. در اواخر دهه 1990 میلادی، شاهد آزار و اذیت زنانی بودیم که در اماکن عمومی حجاب را رعایت می‌کردند. اینگونه رفتار، مانند اقدامات آتاتورک به منظور تاسیس یک جمهوری سکولار بود. پس از سال 1997، اسلام‌گرایان برای مدتی از صحنه سیاست ترکیه خارج شدند. حزب رفاه ترکیه، که پس از کودتای 1997 منحل شده بود، باری دیگر با نام "حزب فضیلت" بازگشت. با روی کار آمدن این حزب، فعالانی پدیدار شدند که از آزادی مذهبی حمایت کرده و مخالف سکولاریزم افراطی بودند. یکی از رهبران این حزب، رجب طیب اردوغان – شهردار وقت استانبول – بود. وی پس از سخنرانی در شهر سیرت در سال 1999 بازداشت شد. جرم وی، "تفرقه افکنی با استفاده از اختلافات مذهبی" اعلام شد.

اردوغان 4 ماه حبس کشید و سرانجام آزاد شد. اما وی به سرعت به صحنه سیاست ترکیه بازگشت. در سال 2003، وی به عنوان نخست وزیر ترکیه انتخاب شد و از دخالت‌های سکولاریزم در آزادی‌های مذهبی به شدت انتقاد کرد. وی در میان ترکیه‌ای‌های غیر مذهبی همواره چهره بدنامی داشته است. اما اردوغان در میان ترکیه‌ای های مذهبی و ساکن مناطق روستایی محبوب است. در نوامبر سال جاری میلادی، حزب وی با کسب 49.5 درصد آرا در انتخابات سراسری مجلس این کشور پیروز شد. اما کودتای روز جمعه نشان می‌دهد افراد زیادی با وی بر سر مسائل گوناگونی مخالفند. ادامه جنگ با کُردها در جنوب شرقی ترکیه، پشتیبانی اردوغان از شورشیان تکفیری در سوریه که بعدها به داعش تبدیل شدند، سرکوب مطبوعات و بستن روزنامه‌ها و از همه مهمتر، تمایل وی به برگزاری یک همه‌پرسی درباره تغییر قانون اساسی و اعطای اختیاراتی به وی که به موجب آن، رئیس‌جمهور بتواند قانون اساسی را به میل خود تغییر دهد، از جمله این نارضایتی ها از وی است.

حرکت نوسانی و گذار از سکولاریزم به بنیادگرایی مذهبی در ترکیه، همواره در این کشور دیده شده است. جمهوری ترکیه به وسیله نیروهای نظامی قدرت گرفت. در آن زمان، نظامیان تصور می‌کردند امپراتوری عثمانی پس از جنگ جهانی اول، موجب ضعف ترکیه شده بود. آتاتورک یک فرمانده نظامی بود و یک جمله از او بسیار معروف است. وی به نیروهایش می‌گفت: "من به شما دستور حمله نمی‌دهم. من به شما دستور کشته شدن می‌دهم."

اردوغان در طول زندگی سیاسی‌اش، خود را از آتاتورک دور کرد. اردوغان خودش را پدر یک ترکیه جدید می‌داند. این ترکیه جدید وجه تشابه زیادی با رژیم عثمانی سابق این کشور دارد. این در حالی است که طبق یک نظرسنجی که پیش از کودتا برگزار شد، 95 درصد شرکت کنندگان اعلام کرده بودند به ارتش اعتماد دارند. یک نظرسنجی دیگر که سال گذشته برگزار شده بود نشان داد 52 درصد ترکیه‌ای ها از اقدامات ارتش راضی هستند. حال، با کاهش محبوبیت ارتش و افزایش محبوبیت اردوغان در بخش عمده ای از جمعیت این کشور، این کودتا به فرجام نرسید.

مجتهد فاش کرد: جانشین ولیعهد سعودی از کودتای ترکیه خبر داشت


افشاگر مسائل پشت پرده خاندان آل سعود اعلام کرد محمد بن سلمان از ماجرای کودتا در ترکیه مطلع بود.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکۀ العالم، فعال افشاگر عربستانی در جدید‌ترین اظهاراتش در توییتر تأکید کرد وزیردفاع و جانشین ولیعهد سعودی از ماجرای کودتا در ترکیه خبر داشت. 

«مجتهد،» که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان شهرت و هواداران بسیاری را در عربستان کسب کرده، در توییتر خود نوشت: نقش رسمی عربستان در کودتای ترکیه آشکار نشده است، ولی نشانه‌هایی وجود دارد که «محمد بن سلمان،» جانشین ولیعهد، به دلیل ارتباط با «بن زاید» از کودتا اطلاع داشت. 

مجتهد افزود: بن سلمان به دلیل وفاداری به بن زاید، از نام پادشاه در روابطش با ترکیه استفاده می‌کند تا آنان (مسؤولان ترکیه) را در مقابل وعده‌های مالی خوب قانع کند که هرگونه اطلاعات درخصوص نقش امارات (در کودتا) را مخفی کنند. 

مجتهد گفت: متاسفانه نشانه‌هایی وجود دارد که مسؤولان ترکیه آماده هستند درخواست عربستان برای سرپوش گذاشتن بر نقش بن زاید را بپذیرند، این درحالی است که پول وعده داده شده فقط در حد یک وعدۀ شفاهی است. 

مجتهد اظهار داشت: «سرویس اطلاعاتی وابسته به اردوغان از همکاری بن سلمان و بن زاید اطلاع دارد، ولی اسلامگرایان سعودی حزب عدالت و توسعه را قانع کرده‌اند که به اقدامات عربستان نگاه مثبت داشته باشند.»

کودتایی که 24 ساعت دوام نیاورد؛ چرا کودتای ترکیه شکست خورد؟


چرا کودتای ترکیه شکست خورد؟

نفوذ گسترده وفاداران به اردوغان در مناصب حکومتی و امنیتی و قبضه خیابان های استانبول و آنکارا توسط طرفداران او موجب عدم پایداری کودتاچیان شد. 

ادامه مطلب

با متهم ردیف اول کودتا ترکیه آشنا شوید فتح‌الله گولن کیست؟ + عکس


فتح‌الله گولن کیست؟ + عکس

حذف «شریعت» و «دولت» ویژگی این طیف مسلمانان است و فتح‌الله گولن، سکولار ترک نه تنها از سوی موسسه آمریکایی «رند» مسلمان میانه‌رو تشخیص داده شده، بلکه برای غرب امتیازات دیگری نیز دارد. 



ادامه مطلب