امیر

سلام

امیر

سلام

رئیس رفت تا چه کسانی بیایند؟/ وزارت برنده پروژه کفاشیان زدایی!

خبرگزاری فارس: رئیس رفت تا چه کسانی بیایند؟/ وزارت برنده پروژه کفاشیان زدایی!

ثبت نام نامزدهای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال انجام شد و علی کفاشیان در نهایت ثبت نام نکرد تا وزارت ورزش پروژه کفاشیان‌زدایی را به سرانجام برساند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز گذشته ثبت نام از نامزدهای تصدی پست رئیس، نایب رئیس و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال انجام گرفت و چهره‌های مختلفی برای حضور در بزرگترین و به نوعی جنجالی‌ترین فدراسیون کشور نامزد شدند.

در میان ثبت نام کنندگان پست ریاست، نفراتی قبیل عزیزالله محمدی (رئیس سابق سازمان لیگ فوتبال)، مصطفی آجورلو (مدیرعامل سابق تیم‌های پاس و استیل آذین)، علیرضا معظمی‌نیا (خریدار سابق پرسپولیس)، شهاب الدین عزیزی خادم (عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال)، علی اکبر ابرقویی نژاد (رئیس هیات فوتبال اصفهان) و مهدی تاج (نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ) ثبت نام کردند.

علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق استقلال، منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت تهران و الهه عرب عامری هم در پست نایب رئیس فدراسیون فوتبال نامزد شده‌اند و نکته مهم اینکه کفاشیان هم در این پست به عنوان نایب رئیس مهدی تاج و مصطفی آجورلو حضور خواهد داشت، تا در صورت انتخاب یکی از این دونفر، رئیس فعلی در مسند جدید قرار بگیرد و تنها اتاقش تغییر کند!

در پست هیات رئیسه فدراسیون هم سهم داوران بازنشسته بالا بود.

حبیب الله شیرازی (رئیس هیات فوتبال تهران)، غلامررضا بهروان (هیات رئیس فدراسیون فوتبال)، محمود اسلامیان (نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال)،‌بیت الله رضایی (هیات رئیس فدراسیون فوتبال)، علیرضا دهقان (نماینده سابق مجلس)، منصور قنبرزاده (مدیرعامل باشگاه نفت تهران)، سعید عباسی (مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی)، علی خسروی (داور بازنشسته)، یزدانی (داور بازنشسته)، رسول فروغی (داور بازنشسته)، حسن کامرانی فر (داور بازنشسته)، هدایت الله ممبینی (داور بازنشسته)، فریدون اصفهانیان (داور بازنشسته)، خداداد افشاریان (داور بازنشسته) و شهرام دبیری (هیات رئیس فدراسیون فوتبال)

 

*وزارت برنده پروژه کفاشیان زدایی

در این میان علی کفاشیان که پیش از این برای ثبت نام او برای ریاست فدراسیون فوتبال گمانه‌زنی‌های زیادی شده بود و برخی از چهره‌های نامدار حتی به خاطر احتمال حضور او حاضر به ثبت نام نشدند، در نهایت تصمیم گرفت وارد گود انتخاباتی نشود تا در نهایت دوران ریاست رئیس فعلی فدراسیون در عدد 8 سال متوقف شود و وی که برخی او را شطرنج باز قهار می‌دانند کمتر از 2 ماه دیگر ریاست را تحویل یکی از 6 نفری که برای ریاست ثبت نام کرده‌اند، خواهد داد.

کفاشیان در حالی تصمیم به این انتخاب! گرفت که خبرنگاران زیادی مقابل درب فدراسیون فوتبال تجمع کرده بودند و نوشتند که مرد اول فوتبال ایران حالش خوب نیست و دیگر از آن خنده‌هایش خبری نبود و فقط خنده‌ای تلخ با چاشنی بغض در گلویش وجود داشت.

 

کفاشیان در صحبت‌هایش یکی به نعل زد و یکی به میخ! گفت که عدم نامزدی در انتخابات ریاست تصمیم خودش بوده و در ادامه حرف از جنگ و ضربه به فوتبال به میان آورد. حرف‌هایی که در این چند وقت، زیاد شنیده شد. به هر حال هر چه بود دیگر باید با حضور کفاشیان در راس فوتبال کشورمان وداع کنیم تا به قول او نفسی جدید در فوتبال ایران دمیده شود.

نفسی که شاید بهایش وداع همیشگی با کارلوس کی‌روش از فوتبال ایران باشد. 

وزارت ورزش در این مدت با انواع روش‌های مختلف سعی کرد کفاشیان را به عنوان یکی از نمادهای دولت قبلی از فدراسیون فوتبال حذف کند. در این راه سجادی، مهره وزارت ورزش بود و بارها سعی کرد دستورات مقامات بالا را با وجود اینکه خودش هم می‌دانست شاید غیرقانونی و غیر منطقی است به مرحله اجرا دربیاورد که هر بار با درهای بسته قانون مواجه شد.
در نهایت اساسنامه ای که در آخر هم مشخص نشد تاییدیه دولت را دارد یا خیر (کیومرث هاشمی در نشست خبری اخیر خود از این مدرک مهم پرده برداشت) بزرگترین دردسر را برای فدراسیون فوتبال ایجاد کرد و در حکم نامادری کفاشیان، کاری کرد تا زحمات 8 ساله آقای رییس به بدترین شکل ممکن از سوی سازمان بازرسی و وزارت ورزش پاسخ داده شود.

به هرحال باید قبول کرد و پذیرفت که سرانجام پروژه کفاشیان زدایی را وزارت ورزش به سرانجام رساند، هر چند که کفاشیان معتقد است حذف شدنی نیست و در فوتبال خواهد ماند و البته منتظر می‌مانیم تا ببینیم پایان این به اصطلاح «کفاشیان زدایی» چه ثمراتی برای فوتبال کشورمان خواهد داشت.

انتخابات 11 اردیبهشت می‌تواند معادلاتی جدیدی را برای فوتبال کشورمان رقم بزند.

شهرک راهبردی «کبانی» در لاذقیه سوریه در آستانه آزادی قرار گرفت

خبرگزاری فارس: شهرک راهبردی «کبانی» در لاذقیه سوریه در آستانه آزادی قرار گرفت

نیروهای ارتش سوریه، مقاومت عراق و حزب‌الله لبنان از روز گذشته (شنبه) عملیاتی را در شمال استان لاذقیه برای آزادی شهرک «کبانی» آغاز کرده و توانسته‌اند پیشروی چشمگیری در این منطقه داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه، نیروهای مقاومت عراق و رزمندگان حزب الله لبنان عملیاتی جدیدی را در شمال شرق استان لاذقیه با هدف آزادی شهرک راهبردی کبانی آغاز کردند و در گام نخست صبح دیروز (شنبه) موفق شدند کنترل ارتفاع 1154 در جنوب شهرک کبانی را از کنترل تروریست‌ها خارج کنند.
نیروهای سوری در ادامه این عملیات، ارتفاعات الزویقات را نیز پاکسازی کردند و در تلاش هستند مواضع خود در این منطقه تثبیت کنند.
منابع میدانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اعلام کردند در حال حاضر ارتش سوریه همزمان با تسلط بر ارتفاعات حومه شهرک کبانی، با آتش سنگین توپخانه، مواضع تروریست‌ها را در این شهرک هدف قرار می‌دهد.
شهرک راهبردی کبانی دروازه ورودی به استان ادلب و شهر جسر الشغور محسوب به شمار می‌آید.


شهرک «کبانی» با نقطه‌چین زرد مشخص شده است. ابعاد اصلی تصویر را در    مشاهده کنید

براساس آخرین گزارش‌ها، توپخانه ارتش سوریه همچنین به شدت مواضع تروریست‌ها را در منطقه السرمانیه و جاده حلب- لاذقیه به سمت منطقه بداما زیر آتش سنگین قرار داده تا راه برای پیشروی نیروهای پیاده فراهم شود.
از سوی دیگر نیروهای سوری در ادامه پیشروی‌های خود در حومه شهرک کنسبا، ارتفاعات القلعه را در غرب این شهرک پاکسازی کردند و دهها تن از عناصر تروریستی جبهه النصره را از پای درآوردند. عناصر تروریستی با جای گذاشتن اجساد همرزمان خود به سوی مرزهای ترکیه متواری شدند.
براساس این گزارش، در شمال غربی استان لاذقیه نیز درگیری شدیدی بین نیروهای سوری و مقاومت با تروریست‌های جیش الفتح در مناطق الحیاه و نواره در نزدیکی مرز ترکیه در جریان است. در این محور توپخانه ارتش ترکیه مواضع نیروهای سوری را در منطقه مورد هدف قرار دادند و در تلاش هستند از پبشروی های نیروهای مقاومت جلوگیری کنند.

منبع:فارس

قبر مخفی زهرا(س)، التیام دل مادران شهدای مفقودالاثر/ تاریخ و سؤالات بی‌پاسخ ام‌ابیها(س)

خبرگزاری فارس: قبر مخفی زهرا(س)، التیام دل مادران شهدای مفقودالاثر/ تاریخ و سؤالات بی‌پاسخ ام‌ابیها(س)

اگر بر قبر شریف فاطمه زهرا(س) بارگاه و نشانه‏‌اى نیست، در عوض سوره کوثر همه جا هست. صحن و سرا اثرى جمادى است، ولى از ذریه و فرزندان فاطمه(س) آثار معنوى و انسانى و مکتبى به جاى مانده و قبر مخفی زهرا(س)، التیام دل مادران شهدای مفقود‌الاثر است.

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام محسن قرائتی استاد و مفسر قرآن کریم در ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) در یادداشتی برای خبرگزاری فارس به بیان اوصاف آن حضرت پرداخت.

نام‌­هایی که نشان‌دهنده ویژگی‌‌های حضرت هستند

بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق(ع) می‌­فرمایند:‌ فاطمه(س) نزد خداوند نُه نام دارد: فاطمه، صدیقه، (بسیار راستگو)، مبارکه (پربرکت)، طاهره (پاکیزه)، زکیه (وارسته)، راضیه (خرسند)، مرضیه (پسندیده)، مُحدَُثه (آن که با او سخن گفته شد)، زهرا (درخشنده). آنگاه به راوی فرمودند: فاطمه یعنی بریده شده از شرور. خداوند او و دوست‌‌دارانش را از آتش دوزخ دور ساخته است. (بحار، ج43،ص12)

دختری که پدر او را مادر خطاب می‌کرد

بانوی یگانه عالم از چنان مرتبه والایی برخودار است که پدر بزرگوارش رسول خدا بارها فرمود: «فداها ابوها» (پدرش به فدایش باد.) اگر در قرآن سخن از احسان به والدین است، او به قدرى به پدر احسان مى‌‏کند که پیامبر درباره او مى‏‌فرماید: «امّ ابیها»: تو مادر پدرت هستى.

پیامبری که اسوه بندگی و قرب الهی است، هرگاه مشتاق بوی بهشت می‌‌شد او را می‌‌بوئید و می‌‌بوسید.

ایشان کسی است که در روز مباهله، همراه با فرزندان و همسرش در کنار پیامبر بودند.

در بخشش و کرامت

در شب عروسى، زمانی که فقیرى پیراهن کهنه‌‏اى درخواست کرد، به یاد آیه‏ «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ ...» پیراهن عروسیش را به او بخشید.

در عفت

برای سخن گفتن با نابینا،‌ محجبه رفت و در پاسخ به سئوال پدرش راجع به این موضوع فرمود: گرچه ما را نمی‌بیند، لیک من او را می‌‌بینم.

در صداقت

عایشه می‌‌گوید: پس از پدرش هیچکس را راستگوتر از فاطمه نیافتم و در روایات، بهترین نمونه‏‌ صدّیقه، فاطمه‏‌ زهرا(س) معرّفى شده است.

در دانش

در خطبه فدکیه اصول و فروع دین در بین کلماتش چون جواهر می‌‌درخشد و کتابى به نام مصحف دارد که امامان معصوم(ع) گاهى براى کسب اطلاع از آینده به آن کتاب مراجعه مى‏‌کردند.

در شجاعت و حمایت از امام زمانش

کدام زنی را سراغ دارید که برای دفاع از شوهر ‌و بهتر بگوییم امامش تا سر حد جان،‌ مایه بگذارد و باز خود را مقصر دانسته و از کوتاهی خود شرمسار باشد. همان کسی که پس از وفات پیامبر(ص)، به در خانه‏‌هاى مردم مى‏‌رفت و مى‏‌گفت: مگر نبودید و نشنیدید که رسول خدا در غدیر خم چه فرمود؟ «مَن کنتُ مولاه فهذا فعلىّ مولاه» هر که من مولاى اویم، علىّ مولاى اوست.

در مقامش

همین بس که عطیه خدا به پیامبر است: «إِنَّا اعطیناک الکوثر» کوثری است که نسل کثیر پیامبر از طریق اوست.

در میان چهارده معصوم، وجود یک زن لازم بود. وجود حضرت زهرا(س) الگویى بود که به زنان ثابت شود آنچه اسلام مى‏‌گوید قابل عمل است. نه تنها زهرا(س)، بلکه دخترش حضرت زینب(س) نیز الگوى زنان تاریخ است.

پیامبر اکرم(ص) براى بعد از خود علامت‏‌هایى قرار داد که هرگاه مردم دچار حیرت و سرگردانى شدند به آنها نظر کنند و حقّ را بشناسند؛ اوّلین آنها حضرت زهرا(س) است که درباره‏‌اش فرمود: رضاى او رضاى من و غضب او غضب من است.

حضرت مهدى(عج)مى‏‌فرماید: «و فى ابنة رسول الله لى اسوة حسنة» (بحار، ج 53، ص 180) دختر رسول خدا، الگوى نیکوى من است.

خانه‌ زهرا(س) منزلگاه اهل بیت(ع)

خانه‌ زهرا(س) منزلگاه اهل بیت(ع) است. پس از نزول آیه «وَ أْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلاةِ»(طه، 132) تا چند ماه رسول خدا(ص) هنگام صبح در خانه فاطمه زهرا مى‏‌آمد و مى‏‌فرمود: «الصلاة الصلاة» تا به مردم اعلام کند اهل بیت من همان کسانى هستند که در خانه على و فاطمه هستند.

«الْجار ثُمَّ الدَّار» پیامی از حضرت زهرا(س)

در قنوت فقط به فکر خود و حاجات خود نباشیم. حضرت زهرا(س) مى‏‌فرمود: «الْجار ثُمَّ الدَّار» ابتدا به فکر همسایه‏‌ات باش آنگاه خانواده خود. زیرا خداوند وعده فرموده است کسى که براى دیگران دعا کند خداوند حاجات خود او را هم برآورده مى‏‌سازد.

مگر نه اینکه درباره‌ او و شوهر و فرزندانش نازل شد: «وَیُؤْثِرُونَ عَلَى أَنفُسِهِمْ وَلَوْ کَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ» (حشر/9) ما هم باید چنین باشیم. با وجود گرسنگی خود و فرزندانشان هر آنچه داشتند، ایثار کردند. نه یک روز، نه دو روز؛ سه روز!

در عبادت خدا همین بس که آن‌قدر در محراب عبادت ‌ایستاد که پاهایش ورم ‌کرد: «حتّی تورّم قدماها»

اگر نتوان به مقام فاطمه زهرا(س) رسید، ولى به مقام دختر کنیز او فضه که مى‏‌توان رسید، در تاریخ مى‏‌خوانیم: این بانوى گرامى بیست سال تمام گفت‌وگوهایش را در قالب آیات قرآن بیان مى‏‌کرد.

حضرت زهرا(س) در خطبه معروف خود فرمود: فلسفه و دلیل نماز پاک شدن روح از تکبر است. در نماز بلندترین نقطه بدن که پیشانى است، روزى سى‌وچهار بار بر زمین ساییده مى‏‌شود تا در انسان تکبّرى باقى نماند.

شهری که بنیان حکومت اسلامی بود اما در آن به اهل بیت جفا شد

مدینه شهرى که در غربت پیامبر(ص) حضرت را با آغوش باز پذیرفتند. هنگام ورودش سرود خواندند، از آن بزرگوار استقبال شایانى کردند. حضرت را یارى کردند، خانه‏‌هاى خود را در اختیار مهاجران گذاشتند، رسول خدا(ص) را در جبهه‏‌ها و جنگ‏‌ها یارى دادند. پیام حضرتش را به اطراف رساندند.

شهرى که بنیان حکومت اسلامى در آن ریخته شد. ولى در همین شهر امامان ما شهید شدند. جنازه‏ مبارک امام حسن مجتبى(ع) تیرباران شد، فاطمه زهرا(س) در آن کتک خورد و اشک‌ها ریخت و خطبه‏‌ها خواند.

در این شهر، زیارتنامه فاطمه زهرا(س) را هم در مسجد پیامبر مى‏‌خوانیم و هم در قبرستان بقیع. چون قبر فاطمه زهرا(س)  مفقودالاثر است! گویا خداوند براى تسلیت قلب کسانى که عزیزان خود را در جبهه‏‌هاى جنگ از دست مى‏‌دهند و حتى از جنازه‏ فرزندشان خبرى ندارند، چنین مقرر داشته که از قبر دختر پیامبر(ص) نیز خبرى نباشد!

اگر از حضرت بارگاه و نشانی نیست سوره کوثر همه جا هست

اگر بر قبر شریف فاطمه زهرا(س) بارگاه و نشانه‏‌اى نیست، در عوض سوره کوثر همه جا هست. صحن و سرا اثرى جمادى است، ولى از ذریه و فرزندان فاطمه(س) آثار معنوى و انسانى و مکتبى به جاى مانده است.

از قبر امّ الائمه(ع) خبرى در دست نیست ولى از ناله‏‌هاى آن بانو و خطبه‏‌ها و کلمات و فرزندانش، صدها خبر در دست است. از شخص فاطمه زهرا(س) بى‌خبریم، ولى از شخصیّت حضرتش خیر.

سؤالاتی که باید تاریخ پاسخگو باشد

حضرت زهرا(س) وصیت مى‏‌کند که شب مرا غسل دهید و به خاک بسپارید! او مى‏‌خواهد با دنیا حرف بزند و بگوید: مگر من دختر نبوت، همسر ولایت، مادر امامت نبودم!؟ چرا باید قبرم مخفى باشد؟

مگر من تنها یادگار محمد(ص) که وارث ابراهیم و نوح و موسى و عیسى(ع) است، نیستم؟

مگر من مصداق آیه‏ تطهیر و سوره‏ کوثر و سیدة نساء العالمین نبودم؟

مگر پدرم رسول خدا (س) نفرمود: فاطمه پاره‏ تن من است، هر که او را آزار دهد مرا آزرده و هر که مرا بیازارد خدا را به غضب آورده است؟! (الغدیر، ج7، ص232)

مگر پدرم هنگام بازگشت از سفر، اول به دیدن من نمى‏‌آمد؟ (بحارالانوار، ج43، ص30)

مگر وقتى وارد مى‏‌شدم پدرم به احترام من نمى‏‌ایستاد؟ (اعلام الورى، ص157)

مگر فرزندم حسین، روز عاشورا دلیل زیر بار زور نرفتن خود را تربیت در دامن من ندانست؟

«هیهات من الذلّة ... حجور طابت و طهرت»

مگر براى سیر کردن محرومان و گرسنگان گردنبندم را نفروختم؟ (بحارالانوار، ج43، ص56)

مگر همه‏ امامان از فرزندان من نیستند؟

مگر پدرم این همه سفارش مرا نکرد؟

مگر باردار نبودم و فرزندم را سقط کردند؟

مگر داغدار نبودم؟ و مگر جوان نبودم؟

پس چرا باید وصیت کنم قبرم مخفى باشد؟ و کسى براى تشییع جنازه‏‌ام نیاید؟

منتظریم، تاریخ جواب بدهد!

حکایت طی الارض پیرمرد پینه دوز از زبان آیت الله بهجت

آقا میرزا ابراهیم شریفی در عمل آنگونه پیش رفت که از همه شاگردان «آیت الله قاضی طباطبائی» گوی سبقت را ربوده بود.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «حجت الاسلام و المسلمین علی بهجت» در مراسم "دهمین سالگشت شهدای روحانی فاجعه تروریستی تاسوکی و بزرگداشت آیت الله میرزا ابراهیم شریفی زابلی"، اظهار داشت: اگر تمام دانشمندان در مورد سرّ خلقت مطالعه کنند، سرّ مهندس عالَم را نمی توانند بفهمند می توانند گمان برند ولی نمی توانند بیابند مگر اینکه مهندس عالَم، راز خلقت را بگوید.
 
وی افزود: با توجه به آیه «مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ» هدف از خلقت فقط عبودیت است. تمام عالم به این عظمت در نظر خداوند، عالَم صغیر است اما انسان در عالَم کبیر است. خداوند همه این عوالم را برای انسان آفریده است.
 
فرزند آیت الله بهجت(ره) افزود: انسان امتیازی که دارد تفکر، تعقل، تدبر و علم آموزی است. علم، کمال انسان است و فقط انسان است که تصورات را تبدیل به تصدیقات می کند و علم به وجود می آید.
 
وی ادامه داد: علم آنقدر گسترش پیدا کرده که افتخار و مایه امتیاز است. برای نمونه امروزه طب خیلی گسترش پیدا کرده است و در هر عضوی رشته های گوناگونی وجود دارد. همه علم خوب است گرچه این ها علم صددرصد نیست، مدتی حاکم است و بعد از مدتی کنار زده می شود. فقط علم، مهم نیست بلکه معرفت نیز مهم است.
 
 
 
 
 
حکایت پینه دوز صاحب کرامت
 
این عالم دینی با استناد به سخنان آیت الله بهجت گفت: آیت الله بهجت می فرمود که در نجف پاره دوزی بود که شب های جمعه به کربلا می رفت و هر هفته روضه ای در منزل خود برگزار می کرد. یکی از علما می گفت که مطلع شدم این آقا طی الارض دارد. نقشه ای کشیدم مراقبش شدم؛ عصر پنج شنبه زمانی که می خواست از نجف به کربلا برود پاکتی به ایشان دادم و گفتم به محض رسیدن به کربلا، این پاکت را به فلان کفشدار بده و بگو که زود باز کند.

وی افزود: این عالم می گفت هفته بعد این پاره دوز را به ناهار دعوت کردم و به او گفتم از آنچه داری به ماهم بگو! من از طی الارض شما می خواهم. به او گفتم: پاکتی که هفته قبل به شما دادم به شخصی که در نجف بود گفتم که زمانی که پاکت به دستت رسید ساعت آن را یادداشت کن و شما ساعت 6 از اینجا حرکت کردی چگونه شش و پنج دقیقه به کربلا رسیدی؟ شما بین نجف و کربلا را چگونه به این سرعت رفتید؟ مشخص است که طی الارض داری!

حجت الاسلام بهجت ادامه داد: آن پاره دوز مقاماتی داشت. انسان هایی وجود داشتند که اینگونه مقاماتی داشتند. افرادی هم ممکن است هیچ بویی از انسانیت نبرده باشد؛ مثل دولتمردان غربی که از اسرائیل آدم کُش حمایت می کنند و می گویند اسرائیل حق دارد آدم بکشد! این انسانیت است؟ کسی که اینچنین می اندیشد علم دارد؟ محترم است؟ هیچ عقل سلیمی این را نمی پذیرد.
وی با بیان اینکه علمی علم است که انسان را به خشیت برساند، در ادامه گفت: علم اگر انسان را به حق نرساند، علم نیست. برخی جدولی حل می کنند و با موتش از بین می رود. علمی ارزش دارد که انسان را به مبدأ متصل کند. علم مقدمه عبودیت است، عبودیت هم ثمره خلقت و نردبان وصول مخلوق به معبود است.
 
 
 
 
 
معنای عبودیت
 
فرزند آیت الله بهجت(ره) درباره معنای عبودیت اظهار داشت: عبودیت به معنای "بذل الکل" است. در حدیث عنوان بصری آمده است که "اگر علم می خواهی اول باید عبودیت تحصیل کنی و علم به تعلم نیست". هر چه داریم و همه هستی متعلق به اوست و اگر داده اش را در راه او مصرف کنیم وظیفه مان را انجام داده ایم و انسان برای خود نباید تدبیری بیاندیشد.

وی در مورد مقام حضرت زهرا(س) گفت: مقام حضرت زهرا(س) به خاطر مقامات او در عبودیت است. امام صادق(ع) می فرمایند: فاطمه زهرا(س) چون در مقام عبادت می ایستاد چنان غرق در عبودیت می شد که ملائکه از نورش منور می شدند. ایشان در نماز چنان به مبدا متصل می شد که همه چیز را فراموش می کرد.
 
حجت الاسلام علی بهجت افزود: مرحوم آیت الله بهجت می فرمود خداوند از نماز لذیذتر نیافریده است و نماز از الذّ لذائد عالم است و اگر تمام سلاطین عالم، لذت نماز را می چشیدند، دنبال عشرتکده ها نمی رفتند.
 
 
 
 
 
وجه آشکار میرزا ابراهیم شریفی زابلی
 
وی در بخش دیگر سخنان خود در مورد آیت الله شریفی سیستانی گفت: آقا میرزا ابراهیم شریفی علمای بزرگی را درک کرد. بیشتر ایشان را به این می شناسند که "در 1330 در انتخات کاندیدا شد و رای آورد ولی فرد دیگر را به نمایندگی فرستادند. به همین خاطر مردم سیستان قیام کردند و حکومت به سیستان لشگری فرستاد و ایشان را دستگیر و با شکنجه تا کرمان می برند. او را از کرمان تا تهران می آورند وی در تهران زندانی می شود و در نهایت با وساطت آیت الله کاشانی و مصدق نجات می یابد." این بُعد ظاهری قضیه است.
 
 
 
 
 
وجوه مخفی میرزا ابراهیم شریفی زابلی
 
این عالم دینی افزود: بُعد مخفی زندگی ایشان، تلمذشان نزد «آقا سید علی قاضی» بود. ایشان در محضر آقای قاضی رشد کرده بود. البته مراتب شاگردان آقای قاضی فرق می کرد و ایشان به عنوان استاد بر همه شاگردانش اشراف داشت.

وی با بیان خاطره ای از آیت الله بهجت گفت: یکی از علما از آیت الله بهجت پرسید: از محضر امام زمان(عج) چه سوالاتی می کنید؟ ایشان فرمود: مگر آنجا جای سؤال است؟ برخی از آیت الله قاضی طباطبایی سوالاتی می پرسیدند ولی من به عمرم از ایشان سوال نپرسیدم، البته سؤال داشتم اما بدون اینکه سوالم را مطرح کنم استاد جواب را می فرمود. حتی چند بار شد که ایشان فرمود که اما سوال فلانی ... . کسی که کنارم بود به من گفت آقا چه فرمود؟ شما که حرفی نزدی؟ که به ایشان هم چیزی نگفتم. نگفتم که استاد سوال درون من را جواب می دهد.
 
حجت الاسلام بهجت در مورد مقامات آیت الله شریفی سیستانی اظهار داشت: در جلسه ای که مقام معظم رهبری حضور داشتند، آیت الله بهجت فرمود: آقای قاضی چند بار تکرار کرد که بعد از من آقا میرزا ابراهیم شریفی عهده دار این امر است. این سخن آقای قاضی موجب اعتراض شد که افرادی اقدم از آیت الله شریفی داریم. آقای قاضی حرفی نزد اعتراضات بالا گرفت. در نهایت آقای قاضی فرمود: «انی اعلم ما لاتعلمون». مقام معظم رهبری فرمودند آقای شریفی همسایه ما بود ولی چیزی اظهار نمی کرد! آقای بهجت فرمودند: بله از ایشان چیزها می دانم.
 
وی افزود: آیت الله بهجت تعریف می کرد که آقای قاضی روزهای چهارشنبه نمی آمد و کسی هم نمی دانست که ایشان کجا رفته است؛ اما آیت الله شریفی می گفت: الان آقای قاضی فلان جاست؛ الان فلان کار را انجام می دهد و .... یک بار دیگر آیت الله بهجت فرمود: ایشان در اتاق من بود دو کشف مهم به ایشان دست داد یکی از آنها بسیار مهم بود که از اسرار عالَم بود و گفتنی نبود. آقا میرزا ابراهیم شریفی با این عظمت بود در عمل هم اینگونه پیش رفت که از همه شاگردان آیت الله قاضی طباطبائی گوی سبقت برده بود.
 
فرزند آیت الله بهجت(ره) در مورد گمنامی آیت الله شریفی سیستانی گفت: او گمنام بود و همه این مقامات را کنار گذاشت، جایی رفته بود که کسی از ایشان خبر نداشت. به مرحله ای رسیده بود که بعد از حضرت بقیة الله نفر اول خلقت شده بود صاحب سرّ بود و کسی از اسرار او خبر نداشت.

وی ادامه داد: این ها را سینه به سینه از پدرم شنیدم تا فاش شود و بدانند ایشان چه کسی بود و به چه مقاماتی رسیده بود. بزرگانی در علم و معرفت بودند ولی پنهان ماندند چون عرفان محل تهمت است، دیگران دکان باز کردند و برخی ادعای جانشینی آقای قاضی طباطبایی کردند و اینها باعث شد تا آقای شریفی منزوی شود.

حجت الاسلام علی بهجت در پایان گفت: آیت الله بهجت می فرمود مدتی که در قم بودم فردی نیافتم که اسرار را به او بگویم و اسرار را با خود بردم.
 
خاطر نشان می شود: دهمین سالگشت شهدای روحانی فاجعه تروریستی تاسوکی و بزرگداشت «آیت الله میرزا ابراهیم شریفی»، به همت مجمع طلاب و فضلای استان سیستان و بلوچستان و مؤسسه فرهنگی هنری عرشیان کویر تاسوکی، صبح امروز ـ پنج شنبه 20 اسفند ماه ـ در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
 
منبع:ابنا

پیامک ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س)

در این بسته مجموعه پیامک ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س) را برای شما آماده‌ایم.
به گزارش خبرنگار خواندنی‌های گروه وب‌گردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ادامه می‌توانید به پیامک ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) دسترسی داشته باشید.

پیامک ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س)

می‌خواست رخش پیش عدو زرد نباشد
ای کاش یکی بود در آن کوچه و می‌گفت
آن کس که به زن حمله کند، مرد نباشد

پیامک ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س)

حضرت حیدر به نام فاطمه حساس بود
خلقت از روز ازل مدیون عطر یاس بود
ای که بستی راه را در کوچه‌ها بر فاطمه
گردنت را می‌شکست آنجا اگر عباس بود

پیامک ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س)

ای تاج سر عالم و آدم زهرا / از کودکی‌ام دل به تو دادم زهرا
 آن روز که من هستم و تاریکی قبر / جان حسنت برس به دادم زهرا
عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه

پیامک ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س)

الهی داد از این دل داد از این دل / کنار قبر زهرا کرده منزل
بگو زهرا زجا خیزد ببیند / که اشک دیده کرد خاک او گل
شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت

پیامک ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س)

دوباره چشمه‌ی اشک است که می‌جوشد
در امتداد ناله‌ی یک طفل به پای تابوتی
خدا مادرم را کجا می‌برند؟
ایام فاطمیه تسلیت و تعزیت باد

پیامک ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س)

بی تو با شمع علی تا به سحر می‌سوزد
شمع می‌میرد و او بار دگر می‌سوزد
یک نفر مثل درختان سپیدار بلند
در خیالش همه شب بین دو در می‌سوزد

پیامک ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س)

ای بتول پاک السلام / قلب چاک چاک السلام
حاصل جوانی علی / ماه ارغوانی علی
لحظه‌ای درنگ کن بمان / وقت ناتوانی علی
بی تو سر بلند می‌کنند / دشمنان جانی علی
بی تو سجده میکند به خاک / روح آسمانی علی

پیامک ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س)

با نو نمی‌یابیمت، اما کنار تو گریه مرسوم است، مگر می‌توان پهلوی تو بود و شکسته نبود
نام خود را خصم، داغ ننگ زد / دید بار شیشه داری، سنگ زد

پیامک ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س)

پیغمبری که عمری غمخوار امتش بود
روی کبود زهرا (س) اجر نبوتش بود؟
فاطمیه قصه گوی رنج‌هاست فاطمیه تفسیر سوز مرتضی‌ست
فاطمیه شعر داغ لاله است قصه‌ی زهرای 18 ساله ست
فاطمیه شرح دیوار و در است دفتر در مقام سخت زینب پرور است

پیامک ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س)

یا علی رفتم بقیع اما چه سود / هر چه گشتم فاطمه آنجا نبود
یا علی قبر پرستویت کجاست / آن گل صدبرگ خوشبویت کجاست
هر چه باشد من نمک پرورده‌ام / دل به عشق فاطمه خوش کرده‌ام

پیامک ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س)

ﺍﯼ ﺭﻭﺡ ﺩﻭ ﺻﺪ ﻣﺴﯿﺢ ﻣﺤﺘﺎﺝ دَمَت
ﺯﻫﺮﺍﯾﯽ ﻭ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﻏﺒﺎﺭ ﻗﺪﻣﺖ
ﮐﯽ ﮔﻔﺘﻪ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺣﺮﻡ ﻧﺪﺍﺭﯼ ﺑﺎﻧﻮ؟
ﺍﯼ ﻭﺳﻌﺖ ﺩﻟﻬﺎﯼ ﺷﮑﺴﺘﻪ، ﺣرمت...
ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺯﻫﺮﺍ (ﺱ) ﺗﺴﻠﯿﺖ ﺑﺎﺩ

پیامک ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س)

تو فردترین وحیدۀ تاریخی
مستوره‌ترین ندیدۀ تاریخی
از تربت پنهان تو معلوم شده
مظلومه‌ترین شهیدۀ تاریخی
السلام عیلک یا فاطمه الزهرا

پیامک ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س)

در ظلمت شب شهاب را می‌شستند
 آیینه آفتاب را می‌شستند
در چشمه خون چکان چشمان علی
پیمانه نور ناب را می‌شستند...

پیامک ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س)

رفتی تو و زینبت ز غم می‌سوزد
آتش ز نوایش به دلم افروزد
 این خانه عزاخانه شود بار دگر
هر گاه نگاه خود به در می‌دوزد