امیر

سلام

امیر

سلام

قدرت بازدارندگی ما باید پویاتر و انعطاف‌پذیرتر باشد/ ضرورت افزایش توان رزمی متناسب با تهدیدات

قدرت بازدارندگی ما باید پویاتر و انعطاف‌پذیرتر باشد/ ضرورت افزایش توان رزمی متناسب با تهدیداترئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با توجه به اینکه دشمن توان خود را روزبه‌روز ارتقاء می‌دهد طبیعتاً بازدارندگی ما هم باید پویاتر و انعطاف‌پذیرتر باشد.

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ـ سرلشکر "محمد باقری"، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع فرماندهان عالی‌رتبه نظامی ضمن تبریک عید غدیر خم و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس از پایمردی‌ها،‌ رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، مجروحیت‌ها، جانبازی‌ها، اسارت‌ها و آزادگان ملت قهرمان و نیروهای مسلح تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین به انتظارات فرماندهی کل قوا از ستاد کل و مسئولیت ستاد کل در مقابله با تهدیدات و تقویت بسیج مردمی و ارتقاء توان رزمی و آمادگی کامل مقابله با هر لحظه‌ای که تهدید اتفاق می‌افتد، اشاره کرد و نقش معاون عملیات ستاد کل در پرچمداری این توان را بیان داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ما باید بازدارندگی‌مان را در کشور همچنان که تابه‌حال اتفاق افتاده، حفظ کنیم غلبه بر توانایی‌ها و نیات دشمن داشته باشیم و با توجه به اینکه دشمن توان خود را روزبه‌روز ارتقاء می‌دهد طبیعتاً بازدارندگی ما باید پویاتر و انعطاف‌پذیرتر باشد و به‌مرورزمان توان رزمی ما متناسب با نیازهای این بازدارندگی و مقابله با تهدید باید به‌روز  روبه رشد باشد.

سرلشکر باقری با توجه به اهمیت بسیج گفت: آمادگی‌های ما چگونه باشد که غافلگیر نشویم؟ چه غافلگیری راهبردی و چه غافلگیری عملیاتی تاکتیکی، برای هماهنگی‌ نیروهای مسلح برای پاسخگو بودن به این موارد، آمادگی نیاز داریم و نکته مهم اینکه ما در هر لحظه برای مقابله با تهدید نسبت به جمهوری اسلامی ایران آماده باشیم؛ این است که ما بایستی با تقویت بسیج خیلی از حوادث و تهدیدات را جلوگیری کنیم و روشن‌کننده این مسیر معاونت عملیات است و به این لحاظ معاونت عملیات نقش اساسی و کلیدی در سازمان‌های نیروهای مسلح و به‌خصوص در ستاد کل نیروهای مسلح دارد.

در این مراسم از سوی سرلشکر پاسدار محمد باقری ـ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرتیپ پاسدار مهدی ربانی به‌عنوان معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح منصوب و از خدمات و زحمات سرتیپ پاسدار علی شادمانی معاون قبلی عملیات ستاد کل تقدیر و تشکر به عمل آمد.

لازم به یادآوری است سردار شادمانی اخیراً به‌عنوان معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) منصوب شد.

سردار سرتیپ پاسدار ربانی پیش‌از این سمت معاونت عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده داشت.

اوباما: برجام از دستاوردهای مهم من به شمار می رود/اسرائیل نمی‌تواند برای همیشه اراضی فلسطینی را اشغال کند

آخ
باراک اوباما در آخرین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درسمت ریاست جمهوری آمریکا ،‌ برجام را از دستاوردهای مهم دوران ریاست جمهوری خود برشمرد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل خبرگزاری رویترز ، اوباما در سخنرانی در سازمان ملل اعلام کرد: اسرائیل باید درک کند که نمی تواند برای همیشه اراضی فلسطینی را اشغال و در آن سکونت کند.

خبرگزاری فرانسه  نیز از نیویورک در خبری اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیگیری کار دشوار دیپلماتیک را درباره سوریه خواستار شد.

 این منبع همچنین افزود: اوباما اعلام کرد روسیه با توسل به زور تلاش می کند «‌ شکوه گذشته » خود را بازیابد. اوباما  افزود: نیاز «فوری» برای اجرایی کردن توافقنامه آب و هوایی پاریس وجود دارد.

وی احیای اقتصاد آمریکا، از بین بردن پناه گاه های تروریست ها و حل مسئله هسته ای ایران از طریق دیپلماسی، برقراری ارتباط با کوبا را برخی از دستاوردهای دوران ریاست جمهوری خود خواند. 

اوباما درباره موضوع هسته‌‌ای ایران گفت از طریق دیپلماسی توانستیم مسئله هسته‌ای ایران را حل و فصل کنیم.

چگونه گوگل اعتماد به نفس را کاهش می‎دهد؟


چگونه گوگل اعتماد به نفس را کاهش می‎دهد؟

پژوهشگران دریافتند که پس از هر بار استفاده از اینترنت به‎عنوان یک ابزار کمک حافظه، میزان اتکای افراد به چنین ابزار‎هایی افزایش می‎یابد و به‎عبارت دیگر شخص «تخلیه شناختی» می‎شود. تخلیه شناختی به معنای بی‎اعتمادی به دانش خود و بهره‎ نگرفتن از آن است.  تاثیر اینترنت بر قدرت فکر و ذهن همیشه یکی از موضوعات جذاب برای پژوهشگران بوده است. در آزمایشی که برای دریافت تاثیر اینترنت بر ذهن انسان‎ها توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا، سانتاکروز و ایلینویز آمریکا انجام شد پرسش‎‎های چالشی و شوکه کننده‎ای از دو گروه داوطلب مردمی که با توجه به نمونه‎گیری از جامعه انتخاب شده بودند مطرح شد.

از گروه اول خواسته شد که تنها از قدرت حافظه و دانش خود بهره بگیرند و از هیچ وسیله دیگری استفاده نکنند. در مقابل به گروه دوم گفته شد با کمک موتور جست‌وجوی گوگل سوالات را پاسخ دهند. نتیجه شگفت‌آور بود.
 
پژوهشگران دریافتند که پس از هر بار استفاده از اینترنت به‎عنوان یک ابزار کمک حافظه، میزان اتکای افراد به چنین ابزار‎هایی افزایش می‎یابد و به‎عبارت دیگر شخص «تخلیه شناختی» می‎شود. تخلیه شناختی به معنای بی‎اعتمادی به دانش خود و بهره‎ نگرفتن از آن است.  

بیشتر افراد فکر می‎کنند که حافظه مکانیسمی دارد که در مغز انسان روی می‎دهد؛ اما در واقع این مفهوم به عوامل خارجی نیز بستگی دارد. بعد از مرحله اول آزمایش، دانشمندان برای آزمون‌گران سوالات ساده‌تری مطرح کردند و به تمام داوطلبان حق انتخاب استفاده از گوگل یا حافظه شخصی‎شان داده شد تا میزان اتکای آن‎ها به کامپیوتر و تلفن همراه سنجیده شود.  

در این آزمایش نهایتا مشخص شد افرادی که در مرحله اول از اینترنت استفاده کردند، در مقایسه با اعضای گروه دیگر، بیشتر به‎سراغ اینترنت می‎روند و البته این‎بار سرعت مراجعه آن‎ها به اینترنت نیز بیشتر است.
 
به‎عبارت دیگر مدت زمان بسیار کمتری را برای یادآوری و استفاده از حافظه خود صرف می‎کنند. در واقع ۳۰ درصد از این افراد حتی پاسخ یک سوال را با استفاده از حافظه خود به دست نیاوردند و به‎طور کامل به اینترنت تکیه کردند.  

این تحقیقات نشان می‎دهد هر بار که کاربران برای پشتیبانی و کمک به حافظه خود از اینترنت استفاده می‎کنند، بیش از پیش به این ابزار اتکا می‎کنند و با فراهم شدن امکان دسترسی بیشتر به انواع اطلاعات از طریق گوشی تلفن هوشمند، میزان وابستگی کاربران به این ابزار نیز افزایش می‎یابد.  

 بنابراین می‎توان گفت اتکای روزافزون به اینترنت و دسترسی ساده به منابع گسترده آنلاین، فرایند‎های ذهنی ما را در حل مشکلات، یادآوری اطلاعات و همچنین یادگیری تحت تاثیر قرار داده است.

حمله آمریکا به ارتش سوریه با برنامه بود


 حمله آمریکا به ارتش سوریه با برنامه بود

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه با اشاره به اینکه حمله جنگنده‌های آمریکا به ارتش سوریه برنامه ریزی شده بود، تاکید کرد که بعد از کنترل داعش بر مواضع ارتش سوریه حمله جنگنده‌های آمریکایی متوقف شد.  «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که حملات هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه با برنامه ریزی انجام شده بود.


وی افزود که این عملیات با چند هواپیمای ائتلاف مبارزه با داعش صورت گرفت.

شعبان گفت: سربازنی که از این حمله زنده ماند‌ه‌اند می‌گویند داعش از همان دقایق اولیه حمله، حرکت خود را شروع کرد و مناطقی را که جنگنده‌های آمریکایی بمباران کرده بودند به کنترل خود درآورد و بعد از کنترل داعش بر این مناطق جنگنده‌ها این مناطق را ترک کردند.

در حمله جنگنده‌های آمریکا به مواضع ارتش سوریه در دیر الزور 62 نظامی سوری کشته و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شدند.

آمریکا اعلام کرد که این حمله به اشتباه صورت گرفته است ولی کارشناسان تاکید دارند که با امکانات و تکنولوژی آمریکا این اشتباه بعید است.

اسرائیل هدف 230 هزار موشک


اسرائیل هدف 230 هزار موشک

روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحرونوت» نوشت: اسرائیل برای شبیه سازی جنگ همه جانبه آینده و درجبهه های مختلف مانند نوارغزه، لبنان ، سوریه و ایران، یکشنبه آینده مانوری سراسری را شروع می کند. 

ادامه مطلب