امیر

سلام

امیر

سلام

انتشار برای نخستین‌بار رهبر معظم انقلاب: مناصب مدیریتی نعمتی الهی است

دیدار رهبری

بخشی از سخنان رهبرانقلاب در جلسه درس خارج فقه دهم اردیبهشت۹۶ برای اولین بار منتشر می‌شود. ایشان در این جلسه فرمودند:

قدرت و توانایی مدیریّت و احراز مناصب مدیریّتی یک نعمت است؛

یک روزی بود که ما و شما باید همین‌طور در جریان تصمیم مدیران جامعه ــ که به دشمنان دین و دشمنان کشور وابسته بودند ــ حرکت میکردیم، بدون اینکه اختیاری داشته باشیم؛ امروز، بسیاری از خود ما جزو مدیران کشور هستیم ــ در هر بخشی که هستیم، در هر حدّی که هستیم ــ و قدرت ایجاد مسیر، تغییر مسیر، تصحیح مسیر را خدای متعال به ما داده است؛ خب این یک نعمت است.

تلفیق هوشمندانه موشک‌های دریایی چین و روسیه


موشک نصیر

شکل انتهای بدنه نصیر مشابه C-۷۰۵ بوده اما بخش انتهایی آن مشخص می کند این بوستر یک طراحی کاملا ایرانی است و در عین حال، شکل بالک های پایدارساز بوستر نیز، نیم نگاهی به نسخه زمین پایه موشک kh-۳۵ دارد. 
ادامه مطلب

[ یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 ] [ 10:22 ] [ سربازولایت ]

بذرپاش: هیچ رئیس‌جمهور مستقری به اندازه روحانی آرای منفی نداشته

فیلم/ تحلیل مناظره اول در گفتگو با مهرداد بذرپاش و صادق خرازی

خرازی گفت: بنده نظرم این است که آقای جهانگیری پوششی نیست و شاید تحولات سیاسی و اجتماعی به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد، باید صبر کنیم و ببینیم تا 3 ــ 2 روز آخر چه اتفاقاتی خواهد افتاد. 
ادامه مطلب

رصد انتخابات ایران در رسانه های بین المللی؛ نخستین دور مناظره، زیر سایه قالیباف


سند دروغگویی

قالیباف، یکی از دو نامزد اصلی که شانس محروم کردن روحانی از دور دوم ریاستش را دارند، رییس جمهور را هدف قرار داد و او را متهم به ناتوانی در تحقق وعده‌های خود کرد. 
ادامه مطلب

میرسلیم در جمع بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع): چهار سال گذشته امید واهی به تعامل با آمریکا به جایی نرسید

کاندیدای دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مناظره روز جمعه وقتی دیدم آن دو مقام کشوری آنگونه به یکدیگر بی احترامی می کنند عرق شرم بر چهره ام جاری شد و سرم را در حین مناظره پایین انداخته بودم.
چهار سال گذشته امید واهی به تعامل با آمریکا به جایی نرسید/در مناظره وقتی دیدم آن دو مقام به یکدیگر بی احترامی می کنند عرق شرم بر چهره ام جاری شدبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدمصطفی میرسلیم امشب با حضور در جمع بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) ضمن پاسخگویی به پرسش‌های دانشجویان ایراد سخنرانی کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مرحوم امام واژگانی به کار برد که وقتی ما با آن روبرو شدیم تفکر کردیم.

وی تصریح کرد: امام همواره به اسلام ناب محمدی تأکید داشتند و دیگران را به دوری از اسلام آمریکایی فرا می‌خواندند که این دو واژه‌ای بود که برای ما جوانان انقلابی از سوی امام مطرح شد.

میرسلیم با تأکید بر این‌که اسلام ناب محمدی، اسلامی‌است که باید اطاعت از خدا، پیغمبر و ولی امر کرد، اظهار داشت: تعریف ما از اسلام ناب محمدی همین است و تعریف دیگری در ذهن ما نیست و باید ببینیم هرآنچه که رسول خدا امر کرده اطاعت کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این موضوع در مورد ولی امر مسلمین هم همین‌گونه است هرآنچه که دستور داده‌اند باید عمل کنیم و هرآنچه را هم که نهی کرده‌اند باید پرهیز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل اسلام ناب محمدی اسلام آمریکایی است و معنی آن این نیست که آمریکایی‌هم برای خود یک اسلامی درست کرده‌اند بلکه به این معنی است که مسلمانانی هستند که فریب آمریکا را هم می‌خورند و ممکن است اطاعت از خدا را داشته باشند و مضاف بر آن اطاعت از آمریکا را هم داشته باشند که این خوش‌بینانه‌ترین وجه است و بدبینانه آن این است که اصالت را به طبیعت از آمریکا بدهند و بگویند که اگر توجه آمریکا را جلب نکنیم و آن‌ها ما را قبول نکرده باشند به جایی نمی‌توانیم برسیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: بعد از این‌که دولت آمریکا تحریم‌ها را وضع کرد دولت ما فکر می‌کرد که می‌تواند کاری کند که آمریکایی‌ها با آن‌ها تعامل کنند.

وی بیان داشت: حتی اگر شخصیت‌های دانشگاه و مستقل آن‌ها هم بگویند که این راه درست نیست به خاطر منافعشان دنبال ارتباط هستند، دولت یازدهم به امید این‌که مذاکره مستقیم را انجام دهد و به دنبال مذاکره مستقیم جلب نظر ‌آمریکا را ایجاد کند و بعد از جلب توجه آن‌ها تحریم‌ها برداشته شود مناسبات عادی بین ما و آمریکا برقرار کرد، وارد صحنه شد و برنامه ریزی کرد برای آماده کردن استخراج هرچه بیشتر نفت و فروش آن و کسب درآمد از آن و اداره کردن کشور به وسیله آن این امید و تدبیر این دولت بود.

میرسلیم تأکید کرد: چهار سال گذشته آن امید که واهی بود به جایی نرسید نه این‌که زحمت کشیده نشد مذاکره انجام شد و زحمت هم کشیده شد ولی امید به آمریکا نتیجه‌ای در برنداشت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اخبار مذاکرات در سراسر دنیا منتشر شد و یک مطلب را برای افکار عمومی روشن کرد و آن هم این بود که حقانیت ما در اقداماتی که آغاز کردیم برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای اثبات شد.

وی با اشاره به این‌که از انرژی هسته‌ای می‌توان استفاده‌های مختلفی نظیر استفاده در نیروگاه‌ها و بخش کشاورزی کرد، بیان داشت: غربی‌ها طی مذاکرات فقط وقت خود را هدر دادند زیرا از ابتدا فتوای رهبر انقلاب برای همه روشن کرده بود که ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم بنابراین با توجه به رویکرد صلح آ‌میز ما در کشاورزی، پزشکی و انرژی کسی نباید جرئت کند که از ما بپرسد چرا انرژی هسته‌ای داریم.

میرسلیم تصریح کرد:‌ به چه حقی می‌خواهند دانش ایرانیان را محدود کنند بنابراین ما باید مدافع دانش هسته‌ای خودمان باشیم و ابداً نباید راضی بشویم که ما را در دستیابی به این دانش محدود کنند و آن‌ها می‌خواهند هرطور که هست ما را از این دانش جدا کنند تا آن‌جایی که مانع آن شدند که دانشجویان ما در دانشگاه‌های جهان تحصیل کنند و مانع وجود کتابخانه‌ها شدند.

وی بیان داشت: ما خودمان در دنیا سرآمد بودیم ولی در این ۴۰۰ سال گذشته در شرایط بدی افتادیم چنان چه در گذشته مهندس فقیهی مانند شیخ بهایی را داشتیم که بسیاری از دانش‌های امروزی را که اروپا به آ‌ن رسیده است این مرد مومن ۴۰۰ سال پیش به آن رسیده بود.

میرسلیم اظهار داشت: در این مذاکرات مشخص شد که ما دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای هستیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آن‌ها دنبال این هستند که ما را محدود کنند و به دنبال این هستند که علوم مختلف را از ما بگیرند و ما مانند موم در دست آن‌ها باشیم و این نفی انقلاب اسلامی است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به دانشجویان گفت: شما قطعاً قوی‌تر از من به مبارزه خواهید پرداخت و کار در دست شماها خواهد بود زیرا شما مانند فرزندان من می‌مانید و من پرچم انقلاب را در دستان شما می‌بینم حالا که ما انقلاب را تا این‌جا رسانده‌ایم شما نباید اجازه دهید که این پرچم روی زمین افتد زیرا که شخصیت، حیثیت و شرف شماست.

وی اظهار داشت:‌ اشکال ما به دولت این است که چرا از در سازش با کسی که خیرخواه شما نیست وارد شده‌اید. به چند روش باید به شما اثبات کنم که خیرخواه شما نیست اگرچه مذاکره کردید و حقانیت ما اثبات شد اما نباید سعادت ما در برجام خلاصه شود زیرا که اگر این گونه پیش برویم صد تا پرونده دیگر را به شما تحمیل خواهند کرد.

میرسلیم با بیان این‌که این گونه رفتارها مطابق منویات امام نیست، اظهار داشت: چقدر می‌خواهید این کشور را معطل کنید اگر شما چهار سال دیگر هم وقت بگذارید با این روش به جایی نمی‌رسید.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که ۱۲ سال از چشم انداز بیست ساله گذشته است، گفت:  حیف است که ما از رتبه‌هایی که لیاقتش را داریم در منطقه به آن برسیم و شایسته آن هستیم جا بمانیم ما استعدادهای بسیار خوبی داریم که می‌توانیم به آن رتبه‌ها برسیم.

وی با اشاره به این‌که ۲۷۰ نفر از مدیران ناسا ایرانی هستند، اظهار داشت: پنج هزار پزشک فوق تخصص فقط در آمریکا داریم که این‌ها همه نشان از ظرفیت بالای علمی ما دارد و باید پرسید که چرا این نیروهای نخبه ما به جای آن‌که در کشور بمانند در نزد نیروهایی می‌مانند که با ما رقابت تخریبی دارند.

وی ادامه داد: چرا باید آموزش عالی ما مجانی باشد دانشگاه عالی ما مجانی باشد و در نهایت جوان نخبه‌ای که از آن بیرون می‌آید دو دستی تقدیم آمریکا و کانادا شود.

میرسلیم گفت: کسی که نتواند از سرمایه داخلی استفاده کند بی‌عرضه است و مهم‌ترین سرمایه کشور نفت و گاز نیست بلکه نیروی انسانی آن است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:‌ اصالت دادن به آمریکا و ارتباط دادن همه راه حل ها به آن و جلب نظر آمریکا یعنی اسلام آمریکایی.

وی افزود: چشم داشتن به این‌که همه منافع ما از طریق برجام تأمین می‌شود خطای مهلک سیاسی بود و من به همین خاطر و به توصیه دوستانم در شورای مرکزی موتلفه وارد صحنه شدم.

میرسلیم با اشاره به شخصیت‌های برجسته حزب موتلفه نظیر شهید بهشتی که به شهادت رسیدند، اظهار داشت: این‌ها علامت این است که ما تشنه قدرت نبودیم بلکه شیفته خدمت بودیم.
 
کاندیدای دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه موتلفه‌ از آن حزب‌هایی نیست که به دنبال قدرت باشد، گفت: موتلفه شهدایی مانند هرندی و بهشتی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و در هیچ کدام از اینها نمی‌توان دید که تشنه قدرت بوده باشند بلکه همه شیفته خدمت بودند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: بدانید موفقیت حاصل نمی‌شود برای حل مشکلات مگر با مشارکت عمومی و نکته دوم اینکه این مشارکت بنا نمی‌گردد مگر با نظارت عمومی.

وی با بیان اینکه مشارکت چگونه حاصل می‌شود، افزود: مشارکت عمومی یعنی اینکه در چارچوب تشکیلات خودشان بیایند و حاضر شوند در پیشبرد فعالیت ها مشارکت نمایند و به این معنی تشکیلات سیاسی را رونق دهند.

میرسلیم خاطرنشان کرد: نظارت عمومی در حال حاضر تعطیل است هنگامی که اعتماد بین مردم نیست نظارت عمومی جایی ندارد ما یکی از مسائلی که داریم این است که بسیاری از این اتفاق‌ها در کشور ما رخ می‌دهد چنانچه جرم و اختلاس صورت می‌گیرد و تا آنجایی می‌رسد که به فساد شبکه‌ای می‌رسد و کاری نمی‌شود.

میرسلیم با تاکید بر اینکه عده‌ای مسئولین هستند که نعل وارونه می‌زنند بیان داشت: نعل وارونه یعنی اینکه اگر شما نعل درست بزنید اسب درست حرکت می‌کند اگر نعل را وارونه زدید اسب به هر جهتی که حرکت کند شما فکر می‌کنید در جهت مخالف حرکت می‌کند.

میرسلیم با تاکید بر اینکه برخی از مسئولین در نعل وارونه زدن مهارت ویژه‌ای دارند اظهار داشت: عملکرد این دسته از مسئولین به نوعی است اما شعار و بیان ضد عمل است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه این جلسه به پرسش و پاسخ با دانشجویان پرداخت.

در این نشست یکی از سوالاتی که از میرسلیم پرسیده شد در خصوص علت بازگشت پررنگ او به صحنه سیاسی کشور بود که میرسلیم در پاسخ به آن گفت: این حرف منطقی است ولی وقتی دولت اصلاحات از من خواست که برنامه بدهم برای وزارت فرهنگ و ارشاد به آنها گفتم من برنامه می‌دهم اما شما باید یک وزیر دیگری انتخاب کنید زیرا آب ما به یک جوی نمی‌رود اگرچه ما به یکدیگر احترام می‌گذاشتیم ولی این احترام گذاشتن بدین معنی نیست ما سیاست‌های یکدیگر را قبول داشته باشیم.

وی افزود: انسان‌ها باید به یکدیگر احترام بگذارند اگرچه عقایدشان یکسان نباشد و من در مناظره روز جمعه وقتی که دیدم مقامات آن طور به جان هم افتادند عرق شرم بر چهره‌ام جاری شد و از خجالت سرم را پایین آوردم.

میرسلیم اظهار داشت: من از آن دسته مسئولینی نیستم که در دوره مسئولیت یا وزارت خود تحصیلات تکمیلی کرده باشم و دکتری گرفته باشم بلکه از سال 54 پیش از آنکه هر گونه مسئولیتی بگیریم مدارج تحصیلی خود را تکمیل کرده‌ام و بعد به کشور برگشته‌ام تا که خدمت کنم. 

میرسلیم ادامه داد: پس از آنکه تحصیلات تکمیلی خود را طی کردم و مشغول خدمت شدم دیگر فقط به کار و خدمت پرداختم تا الان که در خدمت شما عزیزان هستم و طرحی را برای تولید موتور گاز آماده کردم که دولت هم آن را تصویب کرد تا مراحل تولید آن انجام شود.

وی افزود: در این بیست سال آزگار من دولت اصلاحات و دولت بعدی آن را جلب نظر کرده‌ام و اکنون هم با دولت روحانی این گونه رفتار کردم و تا توانستم کمک کردم.
 
میرسلیم گفت: جوان‌هایی که با من درس داشتند با همدیگر توانسته‌ایم آن کار را انجام دهیم و نشان دهیم که توجه به توان داخلی مفهوم دارد.

میرسلیم ادامه داد: روزی به رهبر انقلاب عرض کردم اگر کسی آمد و گفت اقتصاد مقاومتی طرح فوق‌العاده است شما این صحنه نشانش بدهید و این اثبات کردم که این کار شدنی است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: در شرایط کنونی چاره‌ای جز این نداریم که اقتصاد مقاومتی را به عنوان راه حل مشکلاتمان برگزینیم.

میرسلیم افزود: من افتخار می‌کنم که رفته‌ام کسب دانش کرده‌ام و بعد از بازگشت تدریس کرده‌ام و فقط آموزش نداده‌ام بلکه همه را پای کار آوردم و از دانشی که آموخته‌ام استفاده عملی کنیم تا یک محصول با کیفیت ایرانی را تولید کنیم.

در ادامه این نشست یکی دیگر از دانشجویان با منظور طرح پرسش خود خطاب به میرسلیم گفت: از شما تشکر می‌کنیم که جسارت داشته‌اید و در محیط دانشگاهی حضور پیدا کردید و امیدوارم از این به بعد کلاه ایمنی بر سر شما باشد زیرا که باید خطرات سوالات دانشجویان را به جان خود ببرید.

این دانشجوی ادامه داد: همان طور که خود گفته‌اید از جریان موتلفه و راست‌های سنتی هستید و عملا سبد آرای مشترکی با دو نامزد دیگر دارید اما عرض بنده این است شما متاسفانه نتوانستید در تبلیغات اقبال عمومی را به دست آورید و به همراه یکی دیگر از کاندیداها در مجموعه فقط یک درصد آرا را دارید آیا شما فکر نمی‌کنید باید مشی خود را در مناظرات تغییر بدهید زیرا که مناظرات محل تبادل و تغییر آراست  زیرا که نحوه حضور شما تغییری در آرای عمومی ایجاد نکرده و آیا بهتر نیست که حالا که در این موقعیت قرار دارید کاندیدای اصلح را تقویت کنید و نه صرفا به طرح سوالات و برنامه‌های خود بپردازید؟ یا اینکه در همین فرصتی که دارید از آن استفاده کرده و دولت را نقد کنید برای ما توضیح دهید با این اقبال پایینی که نسبت به آرای شما دارند آیا برنامه‌تان در مناظرات بعدی تغییر پیدا خواهد کرد یا خیر؟ و آیا قرار است که شما بعد از انتخابات در صحنه سیاست بمانید؟ و آیا قرار است که نقش ولایتی ثانی را بازی کنید؟ و یا آنچنان که گفتید قرار است نعل وارونه را بازی کنید؟

میرسلیم در پاسخ به این سوال گفت: از نظر محاسبات آرا اگر در انتخابات پیشین آقای حداد عادل کنار نمی‌کشید ما در دور دوم انتخابات آقای روحانی را انداخته بودیم.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرموده‌اند تا آنجا که می‌توانید انتخابات را تقویت کنید و هر چه مردم بیشتر در انتخابات شرکت کنند بهتر است و حال من می‌بینم که عده‌ای هستند که فقط چون من حضور دارم در انتخابات حضور می‌کنند بنابراین من وظیفه خود دانستم برای افزایش مشارکت عمومی در صحنه انتخابات حضور یابم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر ما به صحنه آمدیم به خاطر این نبود دنبال قدرت باشم بلکه توصیه دوستان بود که گفتند وارد صحنه بشوم و من هم قبول کردم هر آنچه از دانش و تجربه در خدمت مردم قرار دهم.

میرسلیم با تاکید بر اینکه ما اصول‌گرایان با یکدیگر متحد هستیم، اظهار داشت: در مناظره روز جمعه یک پاس به آقای قالیباف و یک پاس به آقای رئیسی دادم ولی آنها نتوانستند استفاده کنند و آبشار بزنند.

در ادامه این نشست دانشجوی دیگری به منظور طرح پرسش خود گفت: از دعوت یک سیاستمدار متدین خرسند هستیم ولی ما به عنوان دانشجویان جنبشی که چهار سال سخت بر ما گشته است می‌خواهیم با شما درد دل کنیم. ما از حزب موتلفه به عنوان حزبی که شهدای طلایه‌دار انقلاب اسلامی داده است انتظار نداشتیم که در این چهار سال به گونه‌ای سکوت کند که دانشجویان را در مقابل وزارت نفت کتک بزنند و در حالی که دو سال کار تخصصی در مورد قراردادهای نفتی کرده بودم صدای آنها خفه کردند و کتک‌شان زدند و بازداشت‌شان کردند و ما از بی‌تفاوتی سیاستمدارانی که ادعای اصولگرایی داشتند درد کشیدیم و ما بعد چهار سال یقه تک تک این پنج کاندیدا را خواهیم گرفت و یقه آقای قالیباف و رئیسی را هم خواهیم گرفت که چرا در این چهار سال کاری نکردند و اجازه دادند چکمه استبدادی آقایان دولتی بر حنجره دانشجویان بود و سوال ما این است که شما در این چهار سال چه کردید و موضع‌تان در قبال قراردادهای نفتی چه بود؟
 
میرسلیم در پاسخ به اظهارات این دانشجو گفت: اگر شما در خویشان و فرزندان من عناصر نامفهومی را دیدید مطمئن باشید که من تأیید کننده آن‌ها نیستم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه کاش شما این مسائل را پیش از این به ما می‌گفتید و مطرح می‌کردید، اظهار داشت: در آن صورت نمی‌توانستند با ما آن‌گونه برخورد کنند که با شما برخورد کنند و اکنون باید بگویم چرا این کار را نکردید و ما را با خود غریبه دانستید زیرا که ما خواسته بودیم بیانگر خواسته‌های به حق مردم باشیم.

وی تصریح کرد: ما هم قراردادهای نفتی را مطالعه کردیم ولی اگر می‌خواهید اقدامی کنید باید با هم اقدام کنیم نه این‌که تنها جلو بروید و خود را گرفتار کنید و بعد بگویید چرا به داد ما نرسیدید اگرچه ما توقع نداریم شما از ما پشتیبانی کنید.