امیر

سلام

امیر

سلام

زمان معرفی اعضا تشخیص مصلحت نظام

زمان معرفی اعضا تشخیص مصلحت نظام

بامداد – محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره زمان معرفی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: احکام اعضای جدید مجمع در مرداد صادر می شود. وی درباره گزینه ریاست و اعضای جدید این مجمع افزود: احکام که صادر شود مردم در جریان قرار می گیرند. رضایی همچنین درباره موضوعاتی که اکنون در دستور کار مجمع قرار دارد گفت: دو موضوع اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و سیاست های مرتبط با سه موضوع در دستور کار مجمع قرار دارد. دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود: در این مدت اگرچه دستوری برای صحن مجمع نداشتیم اما کمیسیون های مجمع در دبیرخانه و صحن کاملا فعال بودند.

واکنش محسن رضایی به کاهش تعداد دیپلمات‌های ایرانی در کویت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به کاهش تعداد دیپلمات‌های ایرانی در کویت در راستای فشار عربستان به این کشور واکنش نشان داد.
میهن امروز- محسن رضایی در صفحه شخصی اینستاگرم خود نوشت: «عربستان در تحریک صدام حسین در حمله به ایران و کویت نقش اصلی را به عهده داشت. اکنون بعد از یمن، بحرین و قطر به سراغ کویت رفته و به آن کشور فشار وارد کرده است تا رابطه خود را با ایران کاهش دهد. به ترامپ  و نتانیاهو نزدیک شده و 500 میلیارد دلار با آمریکا قرارداد بسته است. آل سعود دیوانه‌وار سر به دیوار می‌کوبد تا روابط ایران را با کشورهای منطقه قطع کند.

این رفتارها از کینه‌ای دیرینه نسبت به جمهوری اسلامی حکایت دارد. عربستان با این کارها خود را در دریای خشم ملت ایران غرق خواهد کرد.»

منبع: ایسنا

پس از ۴۸ ساعتقرار صادر شده برای فریدون تأمین شد


خبرگزاری فارس: قرار صادر شده برای فریدون تأمین شد/ متهم امشب به جای زندان به خانه می‌رود

راساس اطلاعات موجود قرار وثیقه حسین فریدون از سوی شعبه رسیدگی کننده پذیرفته شده است. 

ادامه مطلب

رتبه ارتش ایران در یک نظرسنجی جهانی



 طی آخرین رتبه بندی موسسه «گلوبال فایرپاور»در سال ۲۰۱۷ ، ارتش ایران در رتبه ۲۱ جهان قرار گرفته است و این آمار،بدون احتساب قدرت ایران در بخش سپاه و بسیج لحاظ شده است.
 
طبق اعلام موسسه «گلوبال فایرپاور»رتبه بندی قدرت نظامی کشور ها در موسسه مذکور بر اساس ۵۰ فاکتور متمایز انجام می گیرد. در این رتبه بندی عواملی همچون میزان هزینه‌ها تجهیز قوای نظامی، کمیت و تنوع تجهیزات در اختیار ارتش، معیشت، تولید ناخالص داخلی، تعداد نظامیان، تعداد کشتی‌های جنگی، زیردریایی‌ها، هواپیماها و هلی کوپترها، تعداد تانک‌ها و نفربرها و شرایط جغرافیایی حاکم بر کشور مورد نظر و مواردی از این دست، در نظر گرفته می شوند؛ البته شرایط ایران در این رتبه‌بندی مقداری متفاوت است.

این رتبه بندی به کشورهای کوچکی که از نظر تکنولوژی در سطح پیشرفته ای قرار دارند این امکان را می دهد که با کشورهای بزرگ کمتر توسعه یافته رقابت کنند.

این موسسه تاکید کرده است رتبه بندی مذکور بر اساس کمیت تسلیحاتی که یک کشور در اختیار دارد نیست بلکه تنوع سلاح هایی که یک ارتش از آن برخوردار است ملاک برتری در ارزیابی ارتش یک کشور محسوب می شود.
به عنوان مثال داشتن ۱۰۰ دستگاه مین روب با ارزش استراتژیک ۱۰ ناو هواپیما بر قابل مقایسه نیست.

در آخرین رتبه بندی ارتش های دنیا بر اساس آمار موسسه «گلوبال فایرپاور» کشورهای ایالت متحده،روسیه،چین،هند،فرانسه،انگلیس،ژاپن،ترکیه،آلمان و مصر،به ترتیب جزء ۱۰ کشور اول این رتبه بندی قرار گرفته اند.

این در حالی است که ارتش ایران پیش از کشورهایی نظیر استرالیا،کره جنوبی وعربستان سعودی،در رتبه ۲۱ قدرتمند ترین ارتش های دنیا قرار گرفته است.

باید توجه کرد که رتبه ی ایران بدون احتساب قدرت و تجهیزات رزمی دفاعی سپاه و بسیج انجام شده است.اگر قدرت نظامی و تسلیحات متنوع و پیشرفته سپاه نظیر انواع موشک های بالستیک دوربرد لحاظ می شد،ایران جایگاه متفاوت تری در جدول رتبه بندی داشت.

پرسپولیس تکلیف طارمی را مشخص کرد


پرسپولیس تکلیف طارمی را مشخص کرد

باشگاه پرسپولیس موضع خود را در قبال مهاجم این تیم که سودای لژیونر شدن دارد را مشخص کرد. 

ادامه مطلب