امیر

سلام

امیر

سلام

امارات به دنبال خروج آبرومندانه از باتلاق یمن است


خبرگزاری فارس: امارات به دنبال خروج آبرومندانه از باتلاق یمن است

امارات به دنبال بیرون کشیدن خود از باتلاقی است که با تصمیم آمریکا و اسرائیل در آن فرو رفته است تا کلام دبیر کل حزب الله در ابتدای تجاوز علیه یمن به کرسی نشسته باشد که طوفان قاطعیت ائتلاف سعودی را در باتلاق نابودی گرفتار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در یمن، ایادی نفاق و کینه با تشکیل ائتلافی از 13 ماه پیش تاکنون یمن و مردم آن را به خاک و خون کشیدند تا اختیار را از آنها سلب کرده و تسلیمشان کنند اما فراموش کردند که یمن در طول تاریخ، آزادگی و اقتدار خود را به رغم همه دردها و جراحت‌ها ثابت کرده است.

کشورهای عربی با خیانت به هویت عربی و فروش وجدان خود به کم‌ترین بها، خون برادران یمنی را که گناهی جز دفاع از ارزش‌ها و تمامیت ارضی کشورشان را نداشتند به زمین ریختند.

امارات یکی از مهره‌های اصلی عربستان در ائتلاف نظامی در حملات علیه یمن است که  هفته گذشته به زبان «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور وزارت خارجه خود اعلام پایان عملیات نظامی امارات در یمن را اعلام کرد.

اعلام پایان حضور نیروهای نظامی امارات در یمن که نشانه شکاف در ائتلاف سعودی است، آنقدر برای ریاض سنگین بود که انور قرقاش هنوز یک روز نگذشته بود حرف خود را پس گرفت و گفت: رسانه‌ها منظور من را اشتباه برداشت کردند. ما هنوز در جنگ هستیم و نیروهای ما در مناطقی از یمن حضور خواهند داشت.

در هر حال این تغییرات ناگهانی در مواضع نیروهای تشکیل دهنده ائتلاف سعودی بی سابقه نیست، «محمد بن نایف»، ولی عهد سعودی در اوایل ژوئن گذشته شکست کشورش در یمن و سوریه را اعلام و تاکید کرد که عملیات طوفان قاطعیت به درازا کشیده و از اهداف خود خارج شده است اما ساعاتی از انتشار این خبر در سایت اینترنتی روزنامه الوطن سعودی نگذشته بود که از هک شدن این سایت خبر دادند، قضیه ای که جنجال گسترده‌ای را به همراه داشت.

در سومین حادثه مشابه خبرگزاری «پترا» اردن خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه «محمد بن سلمان»، 10 درصد از هزینه تبلیغات هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تامین می‌کند اما ساعاتی بعد این خبر را تکذیب و از هک سایت اینترنتی خود خبر داد که این وقایع نشانه هراس عربستان از خیانت رئیس جمهور جدید آمریکا بود.

مجموعه این رخدادها نشانگر سردرگمی و آشفتگی ائتلاف سعودی در نتیجه شکست در جنگ یمن و بازتاب‌های منفی آن بر جایگاه و وجهه رژیم آل سعود، شریک اماراتی و دیگر شرکای آن است.

اعلام پایان مشارکت نیروهای امارات در ائتلاف عربستان از تشدید جنگ پنهان در صفوف ائتلاف سعودی خبر می‌دهد و پس گرفتن این تصمیم، رسواگر ترس ائتلافی است که نمی‌تواند درباره پایان عملیات نظامی یا تغییر اولویت‌های خود حرفی بزند.

امارات به دنبال بیرون کشیدن خود از باتلاقی است که با تصمیم آمریکا و اسرائیل در آن فرو رفته است برخی می‌پرسند امارات با چه باتلاق و خطری مواجه است اما واقعیت نشان می‌دهد که امارات توسط داعش و القاعده که ساخته عربستان و تفکرات وهابی است، در دام عربستان افتاده است.

عناصر القاعده چند روز پیش با موشک‌های حرارتی که از عربستان گرفته‌اند سه هواپیمای اماراتی را ساقط کرد تا شدت کینه سعودی‌ها از امارات به دلیل ترس از  گسترش سیطره آن بر مناطق پهناوری از جنوب یمن مشخص شود.

اظهارات اخیر انور قرقاش درباره پایان حضور نظامی در یمن جنگ پنهان عربستان و امارات را آشکار ساخت بخصوص که به دنبال آن برخی مقامات سعودی و در راس آن عادل الجبیر، گفتند امارات هنوز در جنگ یمن حضور دارد و از کشورهای اصلی ائتلاف سعودی است.

سخنان ضد و نقیض اعضای ائتلاف سعودی که در ریختن خون فرزندان ملت یمن شریک هستند نشانه آغاز فروپاشی این ائتلاف است، امارات احساس می‌کند که به باتلاق خطرناکی کشیده شده که باید تا ابد در آن دست و پا بزند، همان گونه که عربستان هم در این باتلاق گرفتار آمده است امارات به دنبال خروج از این باتلاقی است که به رغم هزینه‌های سرسام آور، فایده‌ای نداشته و هم اکنون به دنبال خروج آبرومندانه از آن است.

عربستان تلاش می‌کند امارات را در باتلاق جنگ یمن نگاه دارد تا تنها نمانده و پیامدهای 450 روز حملات وحشیانه به یمن و کشتار زنان و کودکان و نابودی زیر ساخت‌های این کشور را بر امارات نیز تحمیل کند.

ممکن است این سوال اذهان ناظران پرونده یمن را به خود مشغول کند که آیا ائتلاف سعودی متوجه شده که توسط آمریکا و اسرائیل در باتلاق جنگ یمن گرفتار آمد تا بیش از پیش ضعیف و در نهایت نابود شوند.

ائتلاف سعودی امروز به سخن سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله رسیده که در ابتدای تجاوز  یمن اعلام کرد آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ائتلاف سعودی را به باتلاقی کشانده‌اند که هرگز قادر به خروج از آن نخواهند بود.

سید حسن نصر الله گفته بود ائتلاف سعودی خودش از درختی که از آن بالا رفته پایین بیاید قبل از اینکه پایین آمدن از این درخت، دشوار و هزینه‌بردار شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد