امیر

سلام

امیر

سلام

واشینگتن پست: چرا روسیه از پایگاه نظامی ایران استفاده کرد؟/جنگنده‌های سوخو-34 برای مدتی در نوژه خواهند بود

یک روزنامه آمریکایی ادعا کرد 4 جنگنده سوخو-34 هنوز هم در پایگاه هوایی شهید نوژه مستقر هستند.
واشینگتن پست: چرا روسیه از پایگاه نظامی ایران استفاده کرد؟/جنگنده‌های سوخو-34 برای مدتی در نوژه خواهند بود به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی واشینگتن پست با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سه روز از پرواز بمب‌افکن‌های دوربُرد روسیه از یک پایگاه هوایی «شهید نوژه» در همدان می‌گذرد. تصاویر ماهواره‌ای اخیر نشان می‌دهد 4 جنگنده سوخو-34 هنوز هم در پایگاه هوایی نوژه مستقر هستند. به نظر می‌رسد روسیه قصد دارد برای مدتی از این پایگاه نظامی استفاده کند. حضور این جنگنده‌ها پس از پرواز هفته‌ی گذشته بمب‌افکن‌های کاربردی توپولوف-22 ام 3 از این پایگاه برای انجام عملیات علیه مواضع گروه تروریستی داعش در شرق سوریه، صورت گرفت.

این نخستین بار نسیت که مسکو از بمب‌افکن‌های توپولوف-22 برای انجام حملات هوایی در سوریه استفاده می‌کند. با این وجود، تا پیش از سه‌شنبه گذشته، این بمب‌افکن‌ها از پایگاهی در روسیه به پرواز در می‌آمدند. پرواز این بمب‌افکن‌ها از پایگاه نوژه که به شرق سوریه نزدیک‌تر است به منزله مصرف کمتر سوخت، امکان حمل بیشتر بمب و پرواز طولانی‌تر آن‌ها بر فراز مواضع هدف در سوریه است.   

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید با این حال، پرواز جنگنده‌های سوخو-34 از پایگاه شهید نوژه که پیش از این از یک  پایگاه نظامی مسکو در سوریه به پرواز در می‌آمدند، از لحاظ مصرف سوخت به صرفه نخواهد بود. «مایکل کافمن،» کارشناس نیروی دریایی، معتقد است به احتمال زیاد این اقدام مسکو دو دلیل دارد: نخست، تحت فشار قرار دادن واشینگتن برای همکاری بیشتر با کرملین و دوم، انجام حملات هوایی علیه تروریست‌های مستقر در عراق.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد